Hotel Lanterna, Velké Karlovice
Zdravíme Vás z praxe v Hotelu Lanterna ve Velkých Karlovicích. Přijeli jsme ve čtvrtek večer a na recepci nás uvítali, dali klíče od chatky, která byla vzdálená cca 1km od hotelu. Ubytování popravdě nebylo nic moc, ale zato hotel jsme si nemohli vynachválit. Personál byl super a hodně jsme se naučili ať už na housekeepingu, obsluze, nebo v kuchyni. Už se těšíme, až se v červnu znovu vrátíme a budeme moci strávit dalších 10 dní s výborným kolektivem v hotelu!
S pozdravem
Jirka, Petra a Kuba
16. 3. 2015
Den první: Vstal jsem upravil jsem se a vydal jsem se dolů do velké jídelny. V 9:00 jsem dorazil na recepci a byl poslán za panem ředitelem. Ten byl velice přátelský a vstřícný. Ihned svolal všechny vedoucí jednotlivých úseků a se všemi mě seznámil. Poté mě pan ředitel osobně provedl celým hotelem. Překvapily mě hlavně vztahy mezi personálem. Byly velice přátelské. Pan ředitel to komentoval slovy: „Základem funkčnosti hotelu je šťastný a spokojený personál“.
19. 3. 2015
Zdravíme Vás z praxe v Hotelu Aquapalace v Praze. Už uplynuly nějaké dny a my jsme se za tu dobu tolik naučili. Už od prvního dne jsme si hotel nemohli vynachválit. Lidi jsou neuvěřitelně hodní na nás, se vším nám poradí i na naše "hloupé" otázky nám odpoví.
Díky této neuvěřitelné zkušenosti jsme se naučili co je práce a ne žádné ulívaní. Tak zasloužené volno, můžeme prorelaxovat v hotelu. Musíme říct, že za takovou maličkou chvilku nám Ty lidi přirostli k srdíčku a ani nevíme, co si počnem, až budeme odjíždět.....
S pozdravem
Kiki, Terka a Veronika HT1. A, HT2. A
19. 3. 2015
My vás zdravíme z Františkových Lázní. Jak bychom začaly? Je tady nádherně, krásná příroda, úžasně příjemní lidé. Ale pracovně? Pracovně se tady máme taky fajn. Přijely jsme v neděli o půl2. Na recepci nás uvítaly příjemné paní, které nám daly karty od našich pokojů. Máme to tady nádherné, ale po jednom dni jako by tady „bomba“ vybuchla. Hned po vybalení jsme se šly projít po městě, už od začátku nám k tomu dopřávalo sluníčko. Poté jsme se vrátily a čekal nás pán Švagr, který nám vše vysvětlil, jak to tady chodí. A hned nám rozdal naší pracovní dobu. Každá pracujeme jinak, máme ranní, trhačku a odpolední. První dva dny, jsme byly unavené a vše nás bolelo, hlavně nás příšerně bolely nohy. Ale zvládáme to, už jsme si zvykly. Máme úžasné kolegy, kteří nám předávají své zkušenosti a dohlíží na nás, abychom vše uměly, a připravují nás na opravdovou práci.
Jsme tady spokojené. Užíváme si krásné sluníčko, které nám tady od prvního dne svítí.
Myslíme na Vás. A zase se ozvem, všechny zdravíme!!
8. 3. 2015
Clarion Congress Hotel Olomouc..první den
Přijely jsme k hotelu kolem 14 hodiny. Při prvním pohledu na hotel jsme si řekly - už je to tady! Přišly jsme k recepci, kde nás rozdělily po dvou na pokoje. Po příchodu na pokoj jsme zavřely dveře a s nadšením prozkoumávaly každý centimetr pokoje. Prohlídku jsme zakončily skokem do postele. Vybalily jsme si věci a nyní jdeme do ulic Olomouce.
Lea, Lucka, Terka, Kristýna, Terka, Monča a Markét
7. 3. 2015
Pozdrav po týdnu.... Clarion Hotel Špindlerův Mlýn, aneb Kamča a Markét vaří ve 4 hvězdách!
Tak a máme týden za sebou, moc se nám tady líbí a domu se nám vůbec nechce! Personál je stále v pohodě. Šéfkuchař p. Fejta je velmi solidní a příjemný muž. Je tu sranda, ale celkem makačka. Tolik zeleniny a tolik masa než člověk nakrájí, no není sranda vařit pro tolik hostů. Prostřídaly jsme se každá v teplé i studené kuchyni. Už je konečně víkend a máme volno. Vyrážíme za zábavou na Dolskou. Je třeba se po práci odreagovat. Každopádně se těšíme, až tady zase pojedeme!
Zdravíme z Clarionu Kamča a Markét HT2.B
Clarion Hotel Špindlerův Mlýn.....první dny
Tak jsme dorazily! Cesta byla unavující, ale vše jsme zvládly a jsme tady! Šéfkuchař P. Fejta je velmi milý. Příjemně nás přivítal, podal veškeré informace a v rychlosti jsme proletěly zákulisím hotelu a pozdravily zbytek příjemně naladěného personálu. Jídelna se švédskými stoly vypadá úchvatně, už se nemůžeme dočkat snídaně, jak se nacpeme. Nafasovaly jsme kartičky na krásný útulný pokoj pro hosty, vybalily se a pokochaly se krásnou přírodou. Sněhu tu je akorát a je tu čerstvý vzduch. Ráno se prospíme a zamíříme do kuchyně ukázat své výkony, co nás prozatím naučila škola. Odpoledne omrkneme okolí. Moc se nám to tady libí, těšíme se na spolupráci, více novinek podáme později. Posíláme pozdrav do Českého Těšína!!!
Kamča a Markét z HT2.B
Speciální vyjádření lektora p. Lubomíra Brázdy
Pěkný den
Již jsme s kolegy hodnotili první kolo seminářů. Jednak jsme na prvních seminářích ještě vychytávali případné nedostatky, ale i jsme si ověřovali, jak nám to půjde s žáky, budoucími profesionály.
Mohu tedy tlumočit svůj názor, který jsem i prezentoval k organizátorům těchto seminářů.
Mám za sebou již 5 kurzů. Co se týče vybavení studií, nebo kuchyněk jsou velké rozdíly. Již jsem potkal i kuchyňku, kde jsem se bál, že neuvaříme.
Ale i přes jakákoli vybavení je nejdůležitější přístup žáků, jejich mistrů, vyučujících a školy jako takové. Mohu říct, že zatím bezkonkurenčně jsme se u Vás cítili nejlépe. Výborný a ochotný přístup mistrů při příjezdu, včetně předání surovin, korunovali žáci. I když v mém případě jsem jich tam měl o hodně víc, tak jejich přístup a hlavně zájem o práci a informace, byly zatím bezkonkurenční.
Odjížděl jsem od Vás s velmi krásným pocitem a "nastartován", že tento počin pro odborné školy bude kladným nábojem pro žáky i mistry k další práci v tomto velmi těžkém oboru, v gastronomii.
Děkuji.
S pozdravem
Lubomír Brázda
Roztančená vařečka
šéfkuchař technolog, odborný poradce v gastronomii
Zdravíme Vás z praxe Hotelu Diplomat v Praze
Uplynulo už pár dnu a my jsme se za tu dobu naučili spoustu věcí a zároveň si vytvořili hezké vztahy se zaměstnanci hotelu.
Je pro nás těžké smířit se s tím, že zanedlouho budeme muset hotel opustit a vrátit se zpátky do školních lavic, ale zároveň se těšíme, až vám vše povyprávíme.
Letos se konala na hotelu akce „Svatební veletrh“, která probíhá pravidelně už 15 let. Díky teto akci, jsme poznali skutečnou práci a nezažili žádné ulíváni. Každý dělal něco jiného, a proto jsme se mohli podělit o své zážitky.
Pomáhali jsme u pokladen, byli pevnými rukami našich nadřízených a také byli ochotni udělat nějakou práci navíc, aby byli s námi co nejvíce spokojeni. Musíme říct, že za tak krátkou dobu jsme o dost chytřejší a lépe seznámeni, co se týče práce na hotelu.
Zasloužený den volna jsme strávili odpočinkem a prohlídkou Prahy s památkami.
S pozdravem HT2. A HT2. B
Dne 5. 2. 2015 se konaly semináře na téma: Budu recepční profesionál a Stížnosti jsou dar. Přednášku vedl lektor Jaroslav Vaculka, odborník, který se zasloužil o provoz a chod několika recepcí v různých špičkových hotelích. Obsah semináře byl poučný a vyčerpávající. Zdůraznil, že recepční pracovník má první kontakt s hostem a ten ovlivní celý jeho pobyt, takže nejdůležitější pro přijetí hosta je úsměv, vlídnost a ochota. Téma, stížností jsou dar, lektor okořenil historkami ze života. A co je nejdůležitější při vyřizování stížností? Je třeba si neustále opakovat jako když mele kafemlýnek – klid, klid, klid.
Zdravíme Vás z čtyřhvězdičkového hotelu Praha Diplomat.
Jsme velice rádi za to, že se můžeme zdokonalovat na tak úžasném místě.
Celkem nás je 10 a jsme rozděleni do čtyř úseků: Front Office, Housekeeping, Obsluha, Teplá a studená kuchyně.
V kuchyni tři žáci Petr Cieslawski, Ondřej Němec a Tereza Szotková vypomáhají šéfkuchaři a vylepšují si své znalosti co se týče kuchyně. O hosty,neboli obsluha, se starají dívky jménem Veronika Koniuchová, Nikol Brtáňová, Michaela Chylová. Podle názoru dívek je to velice prospěšné na zdokonalení cizího jazyka a komunikace s hosty. Recepce patří Karolíně Gromkove a Kristýně Vyvlečkové, které se naučili řešit menší krizové situace, vyplňovat registrační karty a také si vylepšit jazykové dovednosti. Housekeeping je jako stvořilý pro Michaelu Šímovou a Dominika Dedka. Postupně se učí jak zkušeně a rychle ustlat postel a vytvořit co nejútulnější prostředí jak pro současné, tak i nastávající hosty.
Naši nadřízení se k nám chovají velice hezky, jsou usměvaví a vždy nám odpoví na naše dotazy a pomůžou nám kdykoliv a s čímkoli.
Na závěr bychom Vás chtěli pozdravit všechny kantory, studenty a paní ředitelku Ing. Vandu Palowskou z Prahy a ještě jednou Vám poděkovat za tuto příležitost.
Zdraví studenti HT2. A, HT2. B
Albrechtova střední škola je příspěvkovou organizací zřizovanou Moravskoslezským krajem